Otroliga Malle

Nu har det gått knappt två veckor sedan operationen. Mallen har rastats i koppel och de senaste dagarna har hon fått gå lite lös på morgonrundan.
I torsdags tog vi hälften av stygnen dvs 6 st och tro det eller ej, Mallen låg stilla utan bråk och lät oss plocka. Vi hade införskaffat en speciell skalpell ämnad för att skära stygn med, vilket rekommenderas. På fredagen tog vi resten.
I går lördag hade jag planerat att Mallen skulle få spåra. Ingen rapport eftersom hon ger järnet där och jag ville inte riskera något. Första spåret  var ca 500m långt med 3 skogspinnar, lagt på en av Revinges handgranatsbanor, alltså nästan ingen vegitation på stora bitar. Jag hade väntat mig att hon skulle vara övertänd efter så lång inaktivitet men spåret gick otroligt bra. För att inte överdriva svårigheten när solen stod på och det var en ganska rejäl vind så lät jag bara spåret bli 35 min.
Ytterliggare ett spår lades ut i bättre terräng men med ett antal kluriga spetvinklar. knappt två timmar gammalt. Ännu en gång funkade Mallen bra förutom ett jätteproblem med att hitta slutpinnen som jag gömt nere under en tuva. Brukar inte vara något problem men medvinden gjorde att hon fick leta "bakvänt" så att säga.
Glad att vara igång igen kollade jag henne ordentligt men inget märktes av operationen. Däremot var hon ganska slut. Konditionen är inte den bästa just nu och man kan t.o.m se att lite av musklerna försvunnit.
Dagen avslutades med ett hyfsat uppletande där hon visade sin otroliga vilja. Trots ett antal tomslag mattas hon inte en enda gnutta. Jag avbröt innan vi hittat alla föremålen eftersom hon var mycket trött.
Nu trappar vi upp i veckan med ett par pass kondition och ett litet pass lydnad utan kryp och hopp. Kanske en liten rapportsträcka i helgen. Vi får se.


Lennart

Kommentarer
Postat av: Mirjam och Coffee

Vad skönt att operationen gått så bra! Min Coffee fick en akut livmodersinflammation i januari och fick opereras, men det läkte snabbt och fint utan några problem, tack och lov! Vi fick också gjort det hos Kerstin och det är skönt med en veterinär som man helt och hållet vågar lita på. Ha det bra!

Postat av: Arne och Ing-Marie

Kul att höra att Mallen kan hålla Gubben i form!

2008-06-01 @ 20:23:12
URL: http://www.hagerev.blogg.se
Postat av: Mia

Du är säker på att bara Busa behöver konditionsträna;)
Härligt att läsa att ni är igång igen.
/Mia från MIN del av världen

2008-06-05 @ 22:45:42
URL: http://www.mallekraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback