Vad händer??????????????

Idag är jag riktigt sur. Först blir jag lämnad hemma trots att det är helg. Husse och matte trodde de kunde lura mig och låtsas gå på jobb. Visst fick jag lite godis men mig lurar man inte. Grannen kom in och störde mig klockan 12 när jag låg och sov i husses säng, men han är OK så jag tog ut honom på en liten tur. Han gör precis som jag säger och det är mer än man kan säga om husse och matte.
På eftermiddagen kände jag på mig att något var på gång. Husse kom hem och fick den hälsning han förtjänar. Sen gick vi ut, nej förresten först kastade han en filt på golvet som luktade väldigt konstigt. Jag nosade och nosade men fick inte kläm på vad det var. Sen gick husse ut med mig.
När vi kom tillbaka satt matte i soffan med en konstig grej i knäet. Jag gick fram och tänkte att hon skulle räddas så jag gav till ett riktigt mallemorr. Då dök husse på mig och läste lusen av mig, jag som bara skulle rädda matte. Husse sa att jag kommer bli ett skinn på golvet om jag sätter tänderna i det där konstiga. Resten av kvällen har jag undvikit att titta på trasen som matte släpat hem, men får jag en chans så ska jag kolla ordentligt. Det verkar som om den heter Kylie. Konstig är den i alla fall. Ingen respekt.
Vi får se vad det lider hur det här ska gå/ Busa

Trasan heter Kylie och är mattes nya hund. Det är snart 20 år sedan den fanns en helsvart hund från helvetet i huset men Maj-Lis kunde inte säga nej när hon fick frågan att bli fodervärd för en Riesen. Uppfödarna är något av det mest seriösa jag träffat i nivå med Mallekraftarna fast med helt andra förutsättningar. Riesen har halkat efter i Sverige men på kontinenten finns en del bra IPO-hundar. Kylie har hela stamtavlan full. Enligt uppgift MH-testar enbart ca 75% av ägarna sina hundar. Jämnför det med bruksmallarna där man kan följa det mentala i detalj. Uppfödarna redovisar i regel allt. Så är det inte med Riesen.
Det ska bli roligt att se vad Maj-Lis kan åstadkomma.

Lennart

Kommentarer
Postat av: Malliga Chili

Hörrudu Busa, nu skärper du dig! det där svarta trollet du har hemma har jag lärt en massa malletjuvtrix, så passa dig...

Nu sitter husse o skryter igen eftersom jag slita hund på rapportsträckorna idag, visst är det lite ofint att springa ifrån dom svarta trollen på deras mästerskap, men man ju inte jogga när det är tävling... I morgonbitti är det upplet och lydnad, men än så länge är det fullt efter rapporten, platsen och stegen...

2008-06-07 @ 20:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback