Mallar på styva linan

I helgen tvingade matte husse och mig att åka på valpträff med Trasan Kylies syskon. Kan ni tänka er en hel helg med ett tiotal trasor springande runt benen?. Hemskt.
Jag har nu lärt Kylie en hel del men det tar sin tid för hon har hår i öron och ögon så hon både hör och ser dåligt. Tålamod är inte min bästa sida, men det går framåt. Det som vi gör bäst just nu är att brottas och jag erkänner hon nyper till då och då. Hon vet var skåpet ska stå och slänger sig på rygg när jag ger henne det onda ögat eller ryter till. Jag måste erkänna att jag börjar gilla henne, men det talar vi tyst om.
På lägret försökte de lära trasorna att hitta grejor, men hallå, hur svårt är det?????? Jag kan stolt säga att vår trasa var ganska bra. Kom t.o.m tillbaka med grejorna till matte.
Husse och matte har fått för sig att inlärningen av spår ska göras med korvruta och korv i spåret. De vill inte ha en dåre till i snöret. Men va f........... jag missar aldrig och vem f.. har tid att vänta. Det finns ju mer att göra. 
Leta godis på marken har jag redan lärt trasan. Vi har en jättegräsmatta full med kaniner och där tränar jag henne varje dag. De små svarta runda är godast.
På lägret fanns det också en annan Malle av det kryddigare slaget , liten men rätt så cool. Heter visst peppar eller var det gurka. Nä Chili tror jag.
För att de svarta trasorna ska ha en klar vision av hur uppletande (OBS ordet upplet finns inte) ska se ut så ställde Chili och jag upp för en demonstration. De måste ju ha något att kämpa med :)
Chili gjorde ett snyggt arbete som i det närmsta var en fullpoängare. Sen kom trasans uppfödares rätta jag fram. Han frågade husse hur vi hade tänkt oss rutan och husse sa 6 VANLIGA föremål.
Husse och jag körde vårt vanliga system och jag märkte på andra skicket att dofterna inte var riktigt som vanligt. Första föremålet tog mig en liten stund att hitta och det var inte så konstigt för det var LITET.
Till sist hade jag hittat alla 6 som samtliga var små och eftersom det fanns en massa människor som tittade på oss gjorde jag raka slag och lydde husse. Jag lät t.o.m bli att tugga. Skit fick ni :D

Busa

Kommentarer
Postat av: Chili

Tjenixen,

där ser du det finns mer än en sådan där svart trasa du har hemma! Man får väl medge att dom var ganska duktiga trots allt!

I uppletandet har de små trollen en del att lära men hussar & mattar fick allt se en fin uppvisning i den ädla konsten! Förresten vadå små föremål, husse brukar säga att det inte är någon sport med de vanliga.

Hoppas vi ses snart igen!

Chili


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback