Inspirerande

Läste just Mallekrafts hemsida med en länk till en pressfotografs bild på Glenn och Garbo efter väl utfört arbete. Jag måste säga att det är tufft att visa var Garbo står i deras relation. Heder åt Glenn som inte ,efter alla år bland filurer och andra bovar, tappat känslan för vad hunderiet verkligen gäller även när det är allvar.
Jag säger bara INSPIRERANDE.

Det hela får mig att tänka på mina hundar som jag haft/har.
Jag hoppas att de upplevde/upplever samma relation som Glenn-Garbo visar.

På bilderna finnns  Julius som dog i mina armar efter ett sökslag enbart 3,5 år gammal. En riesen av de gamla stammen som aldrig sa nej.

Nästa bild är Axxa som hade offrat sitt liv för mig om hon blivit tvungen. Lite för arg i skyddet för att alltid hålla ihop där. När hon vid  12 års ålder drog sin sista suck hade hon aldrig varit hos veterinär annat än för vaccinering.

Och Busa så klart, en av de bästa hundar jag träffat, precis vad som passar mig. Kanske inte den bästa tjänstehund och kanske inte den bästa tävlingshund beroende på sitt oerhört höga temperament men absolut min favorit.

Kommentarer
Postat av: Kerstin Gustafsson

Hej där

Brukar vara inne och kika på vad Busa och Du har för Er. Extra roligt att höra att Du sätter Busan så högt. Vi har nämligen en systerson till henne. Efter Brenda i Norge

Han skall också bli rapporthund är det meningen. För tillfället är han skadad i ett ben, sydd med 6 stygn. Men det läker bra, så vi räknar med att får "köra" igång så snart som möjligt.

Lycka till framöver.

hälsn Kerstin och Brakeless Admiral Amok /Kato
.

2008-02-07 @ 15:59:42
Postat av: Lennart

Kör hårt. Alla mallar skadar sig,de saknar självbevarelsedrift. Ni ingår nu i "rapportvännerna". Är ni i Skåne vid tillfälle så hör av er för att komma och träna med oss

2008-02-08 @ 20:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback