Lite Ditten o Datten

Det har nästan gått 3 veckor sedan kloamputeringen. Jag var rädd att det skulle ta tid men det har verkligen gått bra. Veterinär Kerstin gjorde ett bra jobb. Vi tog av bandaget redan efter knappt ett dygn och Busa lät faktiskt bli såret. Det enda vi gjort är att tvätta rent med Jodopax, när vi varit ute . Nu kan man ser en liten liten klo krypa fram och vi ska måla den med nagellack (knallrött förstås) för lite extra skydd. Vi har redan återupptagit rapportträningen eftersom vill försökt hålla Busa i någotsånär form med hjälp av promenader.
Sträckan igår var 400m+400m förlängning i mjuk bra terräng. Busas skendräktighet har lagt sig och nu kunde hon nästan klara av att ligga still och tyst på stationerna. Efter ett så här långt träningsuppehåll så får man tåla lite.
Nu kunde hon koncentrera sig, sitta tyst och bara fokusera vid nerräkningen. Vi har bytt station Maj-Lis och jag för att Busa är som mest uppskruvad i början och då kanske det är bättre hon finns hos mig. Matte avskyr att stå så sysslolös som man kan ibland få göra på A-station men med en större termos kommer det att fungera.
För att göra träningsrapporten kort så sprang Busa 3 sträckor på dagens bästa tid. Dessutom kunde jag konstatera att förlängningen verkligen gick bra, mitt i spåret och att hon spårar och inte försöker med andra sätt att hitta fram.
Om 3 veckor ska kastrationen ske och träningen igår pekar på att vi valt rätt tidpunkt, sen får vi rehaba en tid för att sen dra på med intensivträning under hela sommaren.
Tyvärr kan vi inte åka på träningsläger med Mallekraft eftersom vi inte får ta semester förrän i augusti säger båda våra arbetsgivare. Trist. Hade varit roligt att träffa de andra.  Vi kunde kört upp för en övernattning men det blir lite mycket mil och lite hund.
Livet ter sig lite ljusare trots att jag ligger långt efter i tävlandet i förhållande till den plan jag lagt. Som jag ser det har jag missat ett år och nu med lite distans och facit så har det berott på löpning-skendräktighet. Förhoppningsvis kan jag komma ikapp. På andra plan ljusnar det också. Mitt bluesband har ett gig om ett par veckor på en trevlig MC-klubb i stan, så vi repar som f..... Barnbarnet har fått sin första tand. Jag har kommit under 100 kg och mina värden var bra sa medicinkvinnan. Solen skiner, MFF har vunnit sin första match. Jag funderar på en ny tatuering ( har man fått bläck i blodet så pockar det på). Det var säkert 10 år sen sist.

Lev väl och glöm inte att det alltid är lättare att få förlåtelse än tillåtelse

Lennart

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie och Arne

Ja det syns verkligen att det ljusnar - vilken briljant idé med ny tatuering. Så praktiskt att ha personnumret i örat, tex när man rymt från äldreboendet och inte minns vilket; när veterinären frågar vart räkningen ska skickas (där hade man behövt ett alias kanske), som certifikat via datorns webbkamera, med flera situationer.

PS. Vad är det för arbetsgivare egentligen som inte har hund-förståelse? Byt!

Postat av: Dum-Per

Hit kommer jag igen. Min nästa vovve blir en Malle....tror jag.

2008-04-27 @ 20:26:33
URL: http://dumper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback