Adoptionen klar

Maj-Lis och jag har äntligen fått en dotter. Efter att ha fött upp två killar som numera klarar sig själv har vi alltid velat ha en dotter. Nu är det klart. Vad i självaste ..........  bubblar han om undrar många .
Jo, BUSA HAR HÖFTLEDER A OCH ARMBÅGAR UA. Detta tillsammans med MH och de träningsresultat vi ser dagligen gör att vi absolut inte tänker utnyttja den generösa garantin Mallekraft ger inom 18 mån.

VI ADOPTERAR BUSA.
När jag började diskutera ny hund med Glenn sa jag att jag ville ha en tävlingshund inte ett tjänstehundsämne. Jag har haft en sådan och visst är det trevligt men jag är inte mannen att kunna få en sådan i tävlingsskick. Jag sa också att jag gärna såg att valpen var en kombination av båda föräldrarna så den förighet som Tacco visar skulle märkas. Tro det eller ej men Busa visar just alla de egenskaperna. Tveksamt om hon skulle duga till polishund i dagsläget men för varje dag ser jag ett större allvar hos henne. Idag ställde hon en man som kom för nära vår husvagn. Tur att hon var kopplad för det såg mycket allvarligt ut. Efter tillsägelse kopplade hon av helt. Denna egenskap är den jag gillar mest hos mallarna.
Till bilden ska läggas att hon är social och trevlig i hemmet. Hon sover väldigt snyggt i våra sängar också och tar nästan ingen plats. 23 kilo dynamit är ju ändå inte så mycket.
Normalt brukar jag tävla ganska tidigt med mina hundar och har ett par gånger varit i elit när hunden var två år. Detta ska jag inte göra med damen eftersom jag vet att problemen då istället kommer just i elitklass. Få se om vi överhuvudtaget tävlar i år, trots att jag känner pressen och gärna vill lägga en merit till Mallekraft som tack för hjälpen med en bra hund. Vi kommer på banan när vi är helt färdiga, och då j..... Måste kanske först bestämma mig för gren . Vi tar en lite paus över semestern med tränandet och återkommer i slutet av augusti. TREVLIG SOMMAR PÅ ER ALLA SOM FÖRSTÅR ATT UPPSKATTA BRA ARBETANDE HUNDAR.


Lennart


Kommentarer
Postat av: Mariana

Det här var jättekul tycker vi Puggare i Pugerup!
GRATTIS!
Speciellt (såklart) från undertecknad!

Mariana
-:D -:D -:D

PS! Uppletandet gör framsteg!

2006-07-03 @ 12:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback