Rapport från rapporten

I dag hade Glenn o Mia tänkt titta på vår rapportträning men eftersom vi skulle träna söndag så blev det inte av. TACK O LOV. Det var ett av de sämsta passen vi gjort.
Jag har ett tag tyckt att Buset är splittrad och idag visade det sig riktigt ordentligt. Hon vänder på första sträckan. Lyckas med lite påtryckning från min sida att ta sig ner till A. Klarar andra med förlängning elegant men sen börjar det.
Vid tredje skicket far hon ut 25m  och ställer sig och kampar med ett nedfallet träd. Helt blockerad. Efter några om o men lyckas jag få in henne. Vi skickar en rutinerad hund och B ska sticka efter. Nytt träd överfalls. Jag går med henne på sträckan fram till 75 m innan A. Hon springer och trots matte kallar stannar hon 25 m från station fullständigt tiltad, Vi avslutar. Prata om överslagshandlingar
Just nu funkar inget som det ska. Hon till och med tycker illa om att åka bil.  Löp måste va på gång. Vi tar det lugnt och ser vad som händer.
Tur att man har rutinerat folk kring sig som hjälper till när hjärnan koker över. Tack Britt.

Busas husse

Kommentarer
Postat av: Mia

Sånt här får du inte skriva i bloggen Lennart. Folk kan börja sprida rykten om att vi föder upp galna kamphundar;) ha ha ha
Ja, precis såhär är det att ha en Mallenusse unghund- eller vad kallade du dom Ulmenkut:)

Postat av: Mariana

Kan du förstå att jag känner igen mig -:)
Men som du säger, man får bara ta nya tag! Och du är ju inte den som ger sig..!
Vi ses/hörs!

2006-02-14 @ 07:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback