Det gör ont, det gör ont

Problemen med överslagshandlingar i rapporten fortsätter. Buset är övertänd och klarar inte av för lång väntetid på stationen. Dessutom fick vi bryta träningen i lördags för att jag för första gången i mitt liv fick tandvärk och det i en visdomstand. Hamnade på akuten, dvs sjukhusets akut eftersom akuttandvården bara har öppet på förmiddagen under helgen. Välfärdssverige??????????????.
Nu är jag nerdrogad i avvaktan på tid hos egen tandläkare. Förmodligen väntar utdragning, härligt.
Vi försökte på nytt under söndagen och fick till slut damen att springa mellan oss säkert en 10-12 gånger. Nu backar vi hela träningen ett par steg och tränar enskilt utan de andra hundarna så får vi se. UNGHUNDAR!!!.
Nu till skyddet.. Nytt träningstillfälle i måndags. Rejäla angrepp och nu funkade även höga angrepp. Detta ser verkligen bra ut och det gör säkert ont att bli biten. Tänker inte lägga mer krut just nu på bett. Glenn lärde damen mycket snabbt bytesförbud och till min förvåning köpte hon det genast. Efter ett par bevakningsövningar i sele (kolla bilden) lyckades hon även bevaka lös med bra anskällning och än en gång bra angrepp. Detta är roligt för både hund och förare men skyddet består av så mycket och vi har en lång väg att vandra. Måste verkligen hålla mig på klorna för att kunna kräva lydnad i det här annars tar fröken över showen och en så´n skyddshund har jag haft och vill inte ha igen.

Lennart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback