Ny säsong

Träningsgruppen har gjort sin vårmönstring. 2 slutar och 2 tillkommer. Välkomna nygamla Prilla och charmören Tango. Nu är vi 7 hundar i rapporten. Alla med kapacitet att ta sig fram i grenen. Det är roligt. Blandningen av förare är också intressant. Det finns några domare, det finns förstagångsägare, det finns erfarenhet från alla bruksgrenar, det finns SM-erfarenhet , allt däremellan och framför allt finns det en otroligt trevlig stämning. Man ser fram emot träningspassen så till den grad att jag blir lite konfunderad över mig själv. Har jag tappat fokus på träningen och nöjer mig med det sociala utbytet?

Själv har jag nog av sociala kontakter i mitt arbete men tack vare den här goda stämningen så kan även jag tycka det är roligt att träffas och då kommer också framgångarna i träningen.

Det som bidrar mest förutom en trevlig jargong är nog den otroliga ordning och reda som finns. Rickard och Lars har alltid planerat sträckan och gått den i förväg så att inga överraskningar dyker upp. Träningen börjar på utsatt tid. Genomgång av varje ekipage görs efter varje träning. Man ägnar inte en sekund åt skitsnack om andras hundar eller om andra klubbmedlemmar.

Trots detta så känner jag en liten oro och besvikelse. Vi är, trots nytillskott, så pass gamla, de flesta av oss,  att vi borde vara med i PRO och spela Boule, gå stavgång eller ngt liknande istället för att springa omkring i skogen.


Var finns rapportekipage som är yngre än 50år????????????????????????


Många av oss  pratar hela livet om att genomföra den stora planen sen, t.ex. vid pensioneringen, vi glömmer att leva i nuet och när vi väl kommer fram så orkar vi inte genomföra drömmen.

Nybergs däremot slutar i gruppen och genomför sin dröm. Dessa Skåningar köper en gård med egen skog i Skaraborg och flyttar dit för att ha nära till träningsmark och för att få den livskvalitet som de eftersträvar. Där blir man lite avundsjuk och förbannar att man bara ser hinder och inte möjligheter. Grattis till modet och lycka till med ert nya liv. Vi kommer kanske upp hela gänget och tränar. Vem vet?


Busa har gjort sitt första träningspass och det gick jättebra men hon hade problem med att inte explodera på stationen när hon måste vänta. Det går över, det vet jag men en hund av den här kalibern ska inte ha träningsuppehåll utan behöver ständig träning för att inte förväntningsbägaren ska rinna över. Eftersom hon denna gång flyttade sin löpning en månad så verkar det som om vi i år kan delta i princip på alla tävlingar. Två hinder återstår. Husses ovilja till lydnadsträning och Mattes återkommande helgarbete. Husse kan man sparka på och oftast finns det hyggliga medarbetare på Mattes jobb som gärna byter helg.


Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback