Annars är det väl bara att bryta ihop och ta nya tag

Efter helgens hunderi känns det lite blandat, dels funkade Busa jättebra på träningen dels lyckades våra nya ekipage Yaho och Hera väldigt bra när de för första gången körde tillsammans. Båda hundarna börjar fatta galoppen. Yaho är en rolig kille som just nu genomgår sin andra könsmognad. Han vet inte riktigt om han ska vara stor och farlig eller liten och snäll. Han försökte skrämma mig lite och när han upptäckte att det inte lönade sig blev han den vanliga trevliga killen. En go´ kille är han i alla fall. Hera verkar stabil nu och husse som aldrig tränat hund förr hanterar henne väl. Nu ökar vi svårighetsgraden så kan de snart träna med huvudgruppen. Det är roligt.

På tävlingsbanan hade vi oflyt däremot. X (kryss) vände på första sträckan, Prilla på andra och Davy på tredje. Men va f....  Det är väl bara att bryta ihop och ta nya tag.

Ikväll spelar MFF näst sista matchen för säsongen och jag bryr mig inte. Men va f..... Det är väl bara att bryta ihop och ta nya tag.

Hemma i byn har vi haft en stor anlagd brand i förra veckan. Hela vårdcentralen brann ner och man håller på att leta efter gärningsmannen. Man undrar hur en så´n funkar. Hoppas Polisen reder ut det så vi inte får fler bränder. Annars är det väl bara att............

Vi köpte en ny husvagn för en dryg månad sedan. Allt är verkligen perfekt förutom att jag försökt byta ett bromsljus. Just detta bromsljus finns inte kvar (trots att vagnen är en -04) utan jag måste montera dit en -06. Försökte igår men den passade inte. Tack och lov är junior en jäkel på bilel och fixar till den , annars är det är väl bara att bryta ihop och ta nya tag.

Nu ser vi fram emot nästa träning då jag tänkte ta beslut om jag ska tävla mer i år eller vänta till nästa.

Man kan ju också chansa och låta det skita sig för man kan ju alltid bryta.....................................................



Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback