Fortsättning på planen

Enligt plan körde vi ca 800+200 inga hundar, kort liggetid. Husse och matte bytte plats. Än en gång är Busa så taggad att springa tillbaka till A att jag nästan får baxa ut henne. I sin frustration utdelar hon ett bett mot mig. Dock övertalas hon att sluta vilket hon gör. Väl ute ligger hon snyggt och framföringen är 90%-ig. Jag klockar henne för en tid som jag inte vågar skriva eftersom den är så snabb att jag inte själv vågar tro på den. Kort vila på A och hon sticker ut efter en bra framföring i samma rasande tempo. Jag ser henne på de 200m förlängning. Hon är nu helt blockerad från omgivningen och vill bara fram. Resultat av övningen: utmärkt.
Nästa gång måste vi ha ganska långa väntetider. Någon ny störning hade jag tänkt mig . Vi får se när det blir eftersom helgen ska ägnas åt Riesenschnauzrar.
Har funderingar på att vara med i den vanliga träningen och låta Busa ligga kvar, kanske göra framföringar mellan varje hund, utan att skicka henne förrän alla de andra gått alla sina sträckor. Kanske blir det istället att träningsgänget får fika vid 50 m-markeringen medan vi kör Busa. Planen är inte helt klar ännu.

Idag tisdag fick jag för mig att tänka efter hur vi måste te oss för icke hundmänniskor.
Klockan 15:30 flexar jag ut mig på jobb. Maj-Lis slutade klockan 14:00. Hon har rastat hundarna, packat våra grejor. När jag kom hem slänger jag på mig träningskläder, tar hundar och pinaler och kör 5 mil för att göra ovanstående övning som kanske tog en timme. Fem mil tillbaka, kort stopp på macken för att handla något att äta. Landar i soffan prick 19:00 för att se MFF förlora mot jumbon.
Jag vet inte om jag ska bryta samman eller emigrera till nordpolen eller glädja mig åt Busas små små framsteg.

Lennart

Kommentarer
Postat av: Nina

Svarte är givet - Di Blåe har gett upp och det har inte Busa :). Gläds över hennes (små små?)framsteg!

Postat av: Väinö

Hej Lennart.

Det där med MFF, tänk så mycket potatis det kunde bli på planen. Du kan tro det känns skönt att inte behöva starta bilen för att kunna träna, hoppas Busa kommer igång igen

2008-09-24 @ 19:51:38
URL: http://www.123minsida.se/nybergsfoto
Postat av: Mariana

Härligt, härligt att läsa om Busa-ekipagets framsteg! Så - va fasicken ska du på Nordpolen att göra ;-)

2008-09-29 @ 09:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback