Upprop

Träningskamrater lämnar oss för att få bättre hjälp. Hoppas att det funkar bättre. Jag vill gärna se framgångar med Malmöanknytning. Framför allt vill jag se att brukset prioriteras. Lycka till!
Nu har vår rapportgrupp reducerats till några stycken och utan att ha mandat från övriga i träningsgruppen så skickar jag ut ett upprop till Skånes hundägare. Vi (Jag)  vill ha ett par som är otroligt hundintresserade båda två. Har en brukshund som är i ettårsåldern. Helst ska ni ha lagt lydnadsgrunder men ambitionen är viktigast. Ni ska vara villiga att träna mycket. Vill ni testa rapport så ska jag personligen introducera er. Huruvida ni kan komma in i träningsgruppen  överlämnar jag till vår träningsansvarige Rickard. Men kom och testa. Hör av er på min mail : 
[email protected].. I gruppen finns en samlad kompetens inom samtliga grenar och på SM-nivå i rapport.
Antagligen får man inte göra så här men jag blir vansinnig när jag ser att bruksmöjligheterna är begränsade till förmån för andra verksamheter. Med reservation för regler inom Malmöklubben så gör jag ändå detta upprop.

Idag har vi varit och spårat och i måndags startade skyddsträningen. Spåret går fortfarande bra och skyddet går framåt mycket sakta men säkert. Jag har svårt att låta bli att forcera men har lagt lock på mig själv och avancerar sakta. Det är svårt men jag ska absolut inte snegla åt kullsyskons framfart eller träningskompisars framgångar. Vi kommer så sakta Busa och jag.
Till min förskräckelse har Busas syster tagit cert i utställning, Detta måste jag leva med. Tack o lov så har Busa lite ljusa ögon. Man får väl ändå gratulera.
Nu är det bara drygt 3 veckor till sommartidenoch träningsmöjligheterna ökar. Vi ska ha ett litet träningläger i påsk och det ser jag fram emot.
Träna väl och skit i vad andra gör säger och tycker. Hunden före allt.
Lennart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback