Lyckad dag trots snötäcket

Dagens rapportträning höll på att inställas. Lars har åkt och hämtat ny hund, mycket spännande. Några tyckte träningsmarken var för tråkig, några jobbade, några tyckte snön och vädret var ett hinder. Till sist blev vi bara 2 hundar. Jag var lite orolig för om det skulle finnas skare så att hundarna skadade sig men det visade sig att så var inte fallet. Som vanligt är Busa vibrerande när hon sitter på stationen men hon håller för det mesta tyst.
Vi hade tänkt att speciellt träna på förlängning eftersom det bara var 3:e gången en sån fanns. Kort grundsträcka och liteböjd förlängning, lite längre än sist. Blev ca 200m.
Jag har börjat att försöka få till en bättre framföring och till min häpnad funkade det jättebra. Nu ska vi bara förlänga väntetiden lite mer, sen börjar stationsuppträdandet bli format. Första sträckan gick i högsta fart.  Hur skulle hon klara att spåra sig fram i snön som var ca 2-3 dm? Jag sätter mig ner bakom en buske för att tjuvtitta och ser en hund som i absolut koncentration och hög hastighet springer mitt i kärnan, HURRA.
Det gick naturligtvis bra för Britt/Sussie och Mega oxå. När den hunden är tyst , vilket den börjar bli, så akta er i tävlingsbanan.
Tänkte först inte blogga om en så´n här händelsefattig träning men måste bara få få ur mig glädjen att ha ett helt felfritt pass. Man vet inte när det händer nästa gång.

Lennart o Buset

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det skoj när det går bra? Vi hade en sådan dag på söket igår, läs bloggen.
Pussa Busa på mulen:)
/Mia
P.S Glenn är och åker pulka:) heh....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback