Pappas tös har blivit stor

Jag har stått emot i det längsta men Busa har tjatat. Man vill ju inte att ens tös ska bli vuxen plötsligt utan att det ska ta sin tid. För att inte tala om det onämnbara, att mista oskulden.
Nu har hon gjort det. Igår blev det första gången. Detta skedde med en medelålders stor, stark, dominat polis som träffat många flickor och även pojkar i sin dag..
Vad pratar jag om???. Jo Busa har för första gången testat skydd. Hon bet morfar Glenn i armen så det sjöng om det. Jag har sett en del skydd och själv haft en hund som bet ganska bra med detta var fullbett första gången hon fick se en skyddsärm. Otroligt vad den här lilla flickan döljer bakom sitt fagra yttre. Hon visade till och med lite attityd mot morfar med sin blick.
Nu blir framför allt en del anskällningsövningar och "ordning och reda" . Hoppas jag kan leva upp till Busas kapacitet. Man känner sig lite ringrostg efter att varit från skyddet i nästan 10 år. Jag tänker skynda långsamt för att få det hela att inte gå över styr. Med en så´n här hund behövs inget lyftande av angreppet utan bara lugn och tydlighet.
Det är nästan som om jag inte känner mig tillräcklig att ha en så´n här hund. Jag ska göra vad jag kan och jag har en av Sveriges bästa figgar till hjälp.
Jag bugar mig i respekt för vad ni på Mallekraft har lyckats åstadkomma.

Lennart

Ps Spår,uppletande och rapport fortsätter tillsammans med lydnaden som vanligt. Och därmed är jag precis där jag lovat mig själv att inte vara. Dvs träna allt. men jag älskar detta och ska man ha Busa i huset måste hon aktiveras Ds

Kommentarer
Postat av: Mia

Fattar faktiskt inte vad du menar;)
Mannen och hunden i soffan- är det dom du berättar om?:)
Hoppas att jag orkar att pallra mig ut i rapport skogen imorgon. Glenn och jag tänkte oss ett litet besök. Vi hör av oss på telefonen ikväll.
/Mia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback