Nästan en vecka

Det var i onsdags Busa skar sig och hon har faktiskt legat i mitt knä i soffan på kvällarna och i min säng på nätterna. Där i mellan har vi gått en kort kisserunda runt kvarteret i koppel. Fram till idag har det funkat men just nu så står hon och stormskäller för att få något att göra. Hon börjar med ett litet gläfs för att sedan skruva på volymen stegvis tills vi förstår att något ska göras. Bollen hämtas. Trasen hämtas mm mm.
Det går inte,  du är skadad!!  Men inte hjälper det. Just nu har hon gett upp och ligger och ger mig "onda ögat" och suckar lika tungt som bara en tonåring kan göra.
Såret läker bra och har helt slutat vätska sig. På lördag kör vi lite träning annars välter huset. Med lite mekande med hjälp av eltejp, kompress mm ska vi nog fixa det.
Många hundar har passerat under mina drygt 50 år och jag har aldrig haft en som tar skadan med sådant lugn. Inget slickande, ingen tratt, ingen munkorg. Jag tror inte ens att hon känner av det. Haltade lite andra dagen, det var allt. Har varit helt ok at fixa med såret, men som ni ser av bilden har kloklippningen inte blivit av. Så myckte tålamod har hon inte.
Jag ska inte sticka under stol med att jag är lika frustrerad som Busa. Vad f.. ska man göra när hunden är justerad? Har försökt med allt inklusive att knäskura hela duschen.
Nu börjar hon igen med gläfsandet. Ger upp ganska snart.
SNÄLLA LÅT OSS FÅ TRÄNA VI PALLAR INTE MER

L&B

Kommentarer
Postat av: Mariana

va kul du har! -;)
Härligt i alla fall att det läker som det ska!
krama "kisen" :)

2006-12-06 @ 09:22:20
Postat av: Jeanette

Ajajajaj... skönt att höra att hon tar det med "lugn" o inte ska pilla på såret hela tiden! Men så är hon ju en mallinutt!

Lycka till m träningen, så kanske det sänker sig ett lugn/tillfreds en stund iaf. Känner igen arbetsnarkomanen i mallar... Dizza är likadan, och skulle kunna jobba hur många ggr som helst per dag, o hon är bara snart 6 månader!! Helt otroligt vilken motor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback