Busas julhälsning

Sitter här lite syssolös på lillejulafton. All mat och alla klappar är inhandlade. Busa ligger på rygg i soffan. Börjar fundera på hur framtiden för Busa ska gestalta sig.
Jag lästa en träningskamrats blogg där han beskriver min hund i ett sken som jag inte själv har fattat. . Citat: Måste berätta om min o Lexx lilla favorit malle. För er som varit uppmärksamma har ni sett att jag länkat till en liten malle tik på 23kg med mördande ögon, Mallekraft’s B´Busa. Denna hund är ta me fan den snabbaste jag har träffat på, nä jag överdriver inte. Det fullständigt blixtrar till i angreppen. Men det som gör den så ruggigt bra i mina ögon är att den samlar ihop sig lika snabbt. Med Lennarts o Busas harmoni kan de bli ett ekipage att hålla ögonen på framöver.//L
Så här har jag inte sett Busa utan jag ser den fantastiska mysiga soffhunden som jobbar när jag ber om det och kelar med oss all annan tid.  Att hon skulle vara unik för någon annan än för husse och matte kommer faktiskt som en chock. Det förpliktigar. Jag är inte fullt så tävlingsinriktad som man bör va i dessa sammanhang utan jag njuter av arbetet med hund men nu känner jag en viss press att prestera.
Inom SBK talar man ofta skit om varandra  och varandras hundar och nu kommer min tes å skam. Här är en 2 m polis som hyllar min hund. Det känns fantastiskt och otroligt lovande för framtiden. Ödmjuk är ordet.
Om ni vill läsa mer om 2 m figge och hans hund Lexx så finns länken här
http://www.linklexx.se.
Som ni säkert förstår så är jag numera sentimental när det gäller hund. Känslorna styr mer än förnuftet. Detta hör åldern till.
Vi fick just reda på att vi ska bli farfar och farmor. Undrar vad Busa då blir, faster?. Fantastisk upplevelse som sker i juni. Förhoppningsvis föds det en ny hundförare, istället för båda våra killar som är utleda på hund. Farfar ska visa.
Träningsuppehållet gör både mig och Busa frusterade så vi tänker smita ut under julhelgen och spåra långt, långt. Bara för att det är så härligt. Minns förra vintern då det var snö överallt. Nu är det bara barmark.
I vilket fall som helst så skrev jag detta förvirrade inlägg som en önskan om en riktig god jul och ett riktigt gott nytt år till er alla. Må alla era ambitioner när det gäller hund infrias.
Till sist i juletider ett citat till: Dali Lama : Om du håller fast vid en känsla av medlidande, av värme, så öppnar någonting automatiskt din inre dörr. Genom detta kommunicerar du lättare med andra människor. Och denna känsla av värme skapar en slags öppenhet. Du upptäcker att alla människor är precis som du, och därmed kan du lättare få en relation till dem. Det ger dig en vänskaplig anda. Då finns det mindre behov av att dölja någonting, och som resultat skingras känslor av rädsla, brsitande självförtroende och otrygghet av sig själva.

Farfar Lennart

Kommentarer
Postat av: Anki

GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!
Härligt med ödmjuka träningskamrater, det kan man aldrig få för många av:-)
Anki,Alice och flygande mallen

2006-12-24 @ 10:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback